ייבוש סומסום מכל מקום של חברת OmegaDry

מהו ייבוש סומסום ומתי הוא נדרש? סומסום הוא סוג של מצע תת רצפתי. מתחת לבלטות ולפרקטים שלכם ישנו משטח בטון ומתחתיו ישנו מצע שמחזיק את הרצפה כולה. הוא עשוי להיות מצע חול והוא עשוי להיות מצע חצץ. מצע חצץ מורכב מאבני חצץ בקוטר של 4-9 מ"מ, וזהו מצע סומסום בלשון מושגי הבנייה. כיצד תדעו שאתם זקוקים לייבוש מסוג כזה? אם הרצפה שלכם מנופחת, הבלטות נראות עקומות וישנו ריח של עובר באוויר. במצב כזה, חשוב לקרוא לחברת ייבוש מבנים מבפנים כדי לוודא שאין רטיבות ואם יש – אז לייבש אותה.

בדיקת סוג המצע שלכם

הבדיקה נעשית באמצעות לקיחת דגימה מהחלק הפנימי של הרצפה שלכם. אם הדגימה היא חצץ, משמע שנדרש ייבוש סומסום אם הוא אכן יימצא רטוב. בפרק הבא נלמד כיצד לזהות רטיבות באותו משטח ולדעת שיש צורך בייבוש מבנים באמצעות מכונה ייעודית.

זיהוי שיעור רטיבות במצע

זיהוי זה נעשה במעבדה ייעודית בה בודקים מהו שיעור הרטיבות. במצע חצץ, בדיקה שתוצאתה היא 3% רטיבות ומעלה מעידה כי המבנה רטוב מבפנים ויש לייבשו באמצעות מכשיר ייבוש. בפרקים הבאים נלמד כיצד ייבוש מסוג כזה מתבצע.

הכנת המבנה המיועד לייבוש

את המבנה מכינים לייבוש באמצעות הזזת חפצים מהרצפה, ניקיון ומיפוי של שקעי החשמל. מומלץ שיהיה דייר או עובד או בעל חזקה אחד לפחות  במבנה כדי שידריך את צוות הייבוש לגבי מיקומם של שקעי חשמל שונים לחיבור המכשיר.

יישום הייבוש

קודחים ברצפה חורים של 5 ס"מ, 1 צול, ומבעדם מציבים את צינורות הייבוש. הצינורות ייעטפו בבאנדים סופגים בחלק התחתון שלהם בשביל לכונן עיגון טוב יותר לרצפה ועל מנת לספוג מים שיברחו לצדדים במקום לעלות דרך הצינור. זה ימנע את פיזורם בחלל האוויר ובקירות ומרצפות הבית. הפעלת מכונת הייבוש גורמת לו להתבצע, כשהמים עולים לצינורות או נספגים בבאנדים.

OmegaDry – ייבוש תת רצפתי וייבוש מבנים על פי הצורך

חברת OmegaDry ייבוש תת רצפתי וייבוש מבנים מתמחה בייבוש כל סוגי המבנים. היא מיישמת את עבודתה אך ורק על בסיס בדיקה מעמיקה של המצע ברצפה, ופועלת על פיה. במסגרת הפרויקט, הייבוש כולל קידוח, חיבור, הפעלה וניקיון בסיום כל עבודה.

ייבוש חול רטוב מתחת לפרקט | ייבוש חול רטוב מתחת לרצפה