בדיקת לחות לאחר הצפה

*חשוב לדעת! בדיקת הלחות של חברת אומגה דריי מתבצעת במכשיר לחות מקצועי ותקני ומאוד מדויק המאושר ע"י מכון התקנים וכמו כן הם עובדים איתו גם.

בדיקת לחות היא הצעד הראשון שיש לבצע לאחר שספגתם הצפה במבנה. הבדיקה נעשית באמצעות לקיחת דגימה קטנה של חומר המילוי מתחת למרצפות שלכם, שעשוי להיות חול או חצץ 9 מ"מ (סומסום). הדגימה מועברת למעבדה. נמצא החומר לח או רטוב מעל 3% (בחצץ) או 6% (בחול)? תגובש עבורו תכנית ייבוש ייעודית.

לקיחת הדגימה הראשונית

הדגימה נלקחת באמצעות קידוח דק, באמצעותה ניתן לבצע בדיקת לחות לאחר הצפה. בדיקת הלחות נעשית במעבדה ייעודית. היא מנבאת מה קורה בפועל מתחת למרצפות, ובהתאם לכך ניתן להציע ללקוח דרך ייבוש אולטימטיבית לרצפה שלו. השירות תקף לכל דופן אחר במבנה, התקרה, קירות הצד, ועוד.

הגעה למסקנות מהירות ומדויקות

בדיקת לחות מתחת לריצוף לא מצריכה את פתיחת כל הריצוף ואפילו לא את פתיחת מיעוטו. די לבצע דיגום קל, בו ניתן לשלוף חצץ או חול מתחת לבלטות או לרצפה החלקה, כדי להבין מה באמת קורה למטה. המסקנות בדבר רמת הרטיבות ברצפה תהיינה מדויקות לכל אורך ורוחב החדר שספג את הרטיבות.

 

כך תדעו שאתם זקוקים לבדיקת לחות לאחר הצפה

בדיקת לחות לאחר הצפה מומלץ להסדיר אם חוויתם הצפה, אם נהרסה לכם מערכת ההשקיה והמים שלה חדרו אליכם לקומה 0, אם אחד הברזים בבית התפוצץ וכעת משפריץ לכל עבר (במקרה כזה יש להזעיק אינסטלטור חירום ולאחר מכן בדיקת לחוץ מתחת לריצוף), וכמובן אם אחד מרכיבי הצנרת הגלויים כמו סיפון הכיור – נוזל ומציף את הבית. במקרים כאלו לא לוקחים סיכונים. יש להבין שהנזק כבר נעשה ומים נכלאו מתחת למרצפות שלכם: פרקטים, עצים טבעיים, אבנים מסותתות, בטון ועוד. מה שמשנה הוא שחומר המילוי של מרצפות אלה, חול או חצץ סומסום, בא במגע עם המים. מגע כזה לא רק שלא יוביל לייבוש אלא יהווה אבן שואבת להיווצרות פטריות מתחת לבלטות, מה שעלול לגרום לסדקים ולהרס מהיר של המרצפות. אל תתנו לזה לתפוס אתכם לא מוכנים. עברתם הצפה? מזמינים בדיקת לחוץ מתחת לריצוף.

מכשיר בדיקת לחות רצפה
איתור נזילות במצלמה טרמית

הטיפול בריצוף מים כלואים לאחר הבדיקה

במידה והליך בדיקת לחות לאחר הצפה הוביל לממצאים שהיא קיימת, תגובש עבורכם תכנית ייבוש מרצפות מבפנים. היא תחובר בהתאם לסוג המצע שלכם, חול או חצץ, ובהתאם לסוג הריצוף החיצוני. אישור הצעת המחיר יוציא לפועל את התוכנית ויאפשר לכם להסדיר את ייבוש רצפתכם מבפנים.

OmegaDry – ייבוש תת רצפתי מתקדם

בבית OmegaDry מיישמים עבור קהל הלקוחות בדיקת לחות לאחר הצפה, במידה והרצפה שלהם חשודה כספוגת מים מבפנים. ממצאי בדיקה זו יובילו להנחת תכנית ייבוש מלאה מתחת לרצפה. בין אם זו רצפת פרקט או בלטות, דקים או בטון רציף ללא חלוקה לאריחים, התכנית תותאם אישית לרצפה שלכם, כך שהיא תעניק לכם ייבוש מלא לנעשה מתחת. הייבוש ימנע היווצרות פטריות וטחב ויאפשר לכם שוב שגרת חיים בטוחה בתוך המבנה המטופל. למידע נוסף, פנו ל- OmegaDry!

נזילה בבית