איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית איכותית של חברת OmegaDry

פעמים רבות, הבית נראה במיטבו, חדש ושמור, אך סביבה מאד מסוימת של קיר, רצפה או תקרה הגובלים עם שכן מסוים עלולים להיראות מוזנחים גם אם אתם שומרים על הבית בקפידה: הם יכילו עובש שחור, ובמידה ומדובר על בטון הם עלולים להתפורר. במקרה כזה, סביר לומר שלא אצלכם יש נזילה, אלא אצל אותו שכן. כיצד ניתן להיות בטוחים בכך? ומה ניתן לעשות אם אכן התגלה כי אצלו יש נזילה?

בדיקה ראשונית לגבי מיקום הנזילה

הבדיקה היא בדיקה טכנולוגית שלא מצריכה הריסה. הקיר או הרצפה החשודים נסרקים באמצעות מצלמה טרמית מבחוץ. היא מכילה אמצעי חישה מבוססי אינפרה אדום לגוף חם בתנועה, ומים פנימיים נכללים בקטגוריה זו, שכן הם נמצאים בתנועה מתמדת גם כאשר הם עומדים. למצלמה יש גם רשמים טרמיים בזמן הגילוי ובהתאם לטמפרטורה של האובייקט שהתגלה ניתן להסיק בקלות כי מדובר במים ולא בחומר אחר. מיקום הנזילה עשוי להיות אצלכם או אצל השכן. במידה והקיר שלכם נקי מנזילות, סימן שהנזילה נמצאת אצל השכן.

עצות להתנהלות נבונה כאשר התגלה כי הנזילה אצל השכן

מאד חשוב להיות אדיבים ומנומסים. מדובר בבית שהוא לא שלכם, ואין לכם זכויות קניין בו. מצד שני, בעל זכות הקניין באותו בית מעמיד את הבית שלכם בסכנה ולכם עליכם לפעול. ברוב המקרים, הוא בכלל לא יודע שיש לו נזילה ולכן זה לא נעשה במזיד. מומלץ לדבר איתו על כך שלאחרונה טיפלתם באינסטלציה הביתית שלכם בעקבות חשד לנזילה ואתם סובלים מעובש וקירות מתפוררים באזור הגובל עם הדירה שלו, ולשאול האם הוא יודע על קיומה של נזילה באותו אזור.

צעדים לביצוע להורדת מטרד הנזילה מהשכן מסדר היום

ברוב המקרים, שכן שמקבל פנייה כזו ייענה לבקשתכם לבדוק את מקור התקלה. במידה והוא מתעלם מכם, מסרב או משיב לכם בתקיפות, ישנם כמה ערוצי טיפול להמשך הדרך. ניתן לפנות לוועד הבית של הבניין ובמידה ומדובר ב- 2 בתים פרטיים סמוכים, לפנות ישירות לאגודה לתרבות הדיור. כאמצעי אחרון בלבד, ניתן להגיש תביעה משפטית נגד השכן שמסרב לטפל בנזילה בקיר הסמוך לקיר שלכם.

OmegaDry – ייבוש תת רצפתי וייבוש מבנים בהתאמה לצרכי הלקוח

בחברת OmegaDry עוסקים באיתור נזילות פנימיות בקיר ובייבושן. 2 התהליכים נעשים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, מצלמה טרמית לאיתור הנזילה וייבוש מקצועי באמצעות מכונת ייבוש. במידה והנזק אינו מכם, אלא מהשכן, חשוב להתנהל בתבונה ולרתום אותו לטפל בבעיה בעצמו. חשוב לא להישאר אדישים כי במידה וקיר שגובל עם קיר שלכם הוא שסופג כעת נזילה, זה עלול לפגוע גם בבית שלכם.