תיקון רטיבות בקיר

פעם כאשר הייתה לכם רטיבות בקיר, היו מזמינים שרברב כדי שינסה לתקן את הנזילה. הוא היה בוחן את הקירות או הרצפה, מנסה לנחש היכן הנזילה ופועל על פי הניחוש הזה. הוא היה יכול לפרק קיר שלם, כי הוא היה בטוח שמקור שהנזילה מגיעה מצינור מסוים, או לפרק רצפה כי הוא חושב שיש סדק בצנרת במקום מסוים.

הרבה פעמים הוא צדק והרבה פעמים הוא טעה. לא היו אז ציוד ומכשירים מתקדמים כדי לאתר נזילה, ולכן הכול נעשה עפ"י ניסוי וטעייה. כאשר למשל פירקו רצפת מקלחת, הדבר היה פוגע באיטום שלה, לעתים נברו מרצפות או נגרמו נזקים- הכול בניסיון לאתר את מקור הנזילה. אחרי ביקור של שרברב בחיפוש אחר הנזילה, היה עלול הבית תוך שניות להפוך לאתר בנייה עד שהיו מוצאים את המקום.

בדרך כלל הוזמן אחר כך איש שיפוצים לתקן את הקירות או את הרצפה המפורקת, ולהשיב אותם למצבם הקודם. פעם תיקון רטיבות בקיר מחיר, היה כולל בגלל השיטה בה איתרו את הנזילה, גם את התיקונים של מה שפורק.

תיקון רטיבות בקיר מחיר היום

 איש מקצוע מאז שפירקו את כל הבית כדי לאתר נזילה, היום מחיר תיקון רטיבות בקיר, מתבצעת היום ע"י שרברב, אבל אין היום שרברב שאין לו מצלמה הרמטית כדי לאתר נזילה. יותר לא הורסים ולא שוברים. היום יש מצלמה תרמית או שעון לחץ מים, או מצלמת סיב אופטי או גלאי לחות, ובשימוש בהם אפשר לאתר רטיבות. איתור הנזילה מתבצע היום כאמור באמצעות מכשור ללא כל הרס. 

תהליך הבדיקה נעשה תחילה ע"י בדיקה ואיתור של סימנים חיצוניים כמו רטיבות על הקירות וסימני עובש. בדיקה אם יש נזילה של מים מהתקרה, אולי בגלל נזילה מהצנרת של השכנים. בדיקה של מערכת האיטום בגג, מרזבים ונקזים, מידת האטימה מסביב לחלונות והטיח שעל הקירות.

מוצאים מהר ומתקנים מהר

בנוסף יבדוק איש מקצוע האם יש רטיבות מעל הפאנלים, האם יש תפרחת של מלחים בין הריצוף, מה שאומר שיש שם מים והמלח הוא הסימן. מהי איכות איטום הרובה בדירה כולה ובחדרי הרחצה. מצלמה תרמית מבוססת על חום, כאשר יש נזילה של מים, יהיה שינוי בטמפרטורה והיא תראה זאת. מצלמת סיב אופטי מאפשרת לראות מעל גבי מסך את מיקומו המדויק של מקור הנזילה.

תיקון רטיבות בקיר מחיר עלול להיות גם בפערים גדולים ודורש סקר מחירים. כאמור הבדיקה תהיה גם חיצונית וגם יסודית. כאשר מדובר בנזילת מים בודקים גם את המדדים של ירדת לחץ מים בכל ברז, האם חשבון המים מנופח? זה בהחלט עלול להעיד על נזילת מים. אבל חשוב לומר כי זיהוי הבעיה עדיין לא גורם להבנה מהו מקורה ואיפה בדיוק מתחילה הבעיה.

משום כך משתמשים באמצעים טכנולוגיים כמו מצלמה תרמית, אשר מציגה שינויי טמפרטורה באזור הנזילה ויש עוד אמצעים.

ייבוש תת רצפתי בהרצליה
שיקום נזקי מים

מצלמה סיב אופטי וגלאי לחות ממוחשב

מצלמה הפועלת באמצעות סיב אופטי, מאפשרת לאתר אזורים בהם קיימת נזילה, ואשר יש קושי להגיע אליהם. ממצא כזה יכול בהחלט להעיד על בעיה, והסיב האופטי מראה זאת. מצלמה זו יכולה לאתר סתימה או נזילה בצנרת, בביוב ועוד. את מקור הנזילה אפשר אפילו לתעד בקול עם חיבור למחשב. 

גלאי לחות ממוחשב מסייע באיתור מקור נזילה בצורה מאוד מדויקת. גם שעון לחץ מייצר תיעוד, כאשר בדרך כלל מחברים אותו למערכת כלשהי בבית, משאירים את המים זורמים ומד הלחץ יראה את לחץ המים. כאשר יש דליפה או נזילה, גם אחרי שסוגרים את הברזים אפשר לאתר אותה כי תהיה ירידה של ירידת לחץ במים. אז כמה עולה תיקון רטיבות בקיר מחיר – תלוי מי בודק ובאיזה מכשיר.

ראו גם: איתור נזילות במצלמה טרמית | ייבוש רצפה | רטיבות בתקרה מהשכן